Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Monday, April 21, 2008

Bicara tentang diri...Curi Tulang Perbuatan tidak Amanah



Tiga perkara yang boleh menyebabkan kerugian dan kekecohan dalam sesebuah organisasi mahupun sebuah negara ialah:



  • Kurang tanggungjawab terhadap tugas yang diamanahkan.

  • Suka membuang masa dan bersembang tanpa mengira masa serta bercakap perkara sia-sia.

  • Suka melengahkan tugas yang dipertanggungjawabkan.


Sikap suka meninggalkan tugas sehingga menyusahkan orang lain adalah perbuatan yg tidak bertanggungjawab.Malah,ia juga boleh dikategorikan sebagai khianat atau 'curi tulang' iaitu sikap orang malas yang sentiasa mengharapkan habuan dan pertolongan orang lain.Kesannya apabila kesuntukan masa orang lain yg terpaksa memberikan bantuan..Ini mengakibatkan perselisihan,kekecohan dan kemarahan pihak lain.



Nabi s.a.w bersabda,madsudnya:"Dilaknat Allah sesiapa yang menyusahkan orang-orang beriman atau membuat kecoh terhadapnya."

1 comment:

Anonymous said...

salam....
macam marah jer bunyinyer atikel ni...

nizam A

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter