Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Monday, April 20, 2009

“Why Islam” Pada Bas Di San Francisco


whyislam2
Pada awal tahun 2009, satu kempen untuk berdakwah kepada orang-orang bukan Islam di Amerika Syarikat (terutamanya di San Francisco) telah dilancarkan. Kempen berbentuk iklan pada bas dan kereta kabel di bandaraya yang berpenduduk 1.4 juta dan terkenal dengan budaya gay dan sekular.

Dari iklan tersebut ianya telah berjaya menarik perhatian serta minat orang-orang bukan Islam untuk memanggil nombor telefon yang tertera.

whyislam3


Kempen ini diterajui oleh Islamic Circle of the Bay Area [http://www.icnabay.us/] dengan kerjasama Council on American-Islamic Relations (CAIR - https://www.cair.com/) dan www.whyislam.org di bawah Pertubuhan ICNA (Islamic Circle of North America).

Selain untuk menyeru orang-orang bukan Islam untuk bertanya dan pelajari tentang Islam ianya juga bertujuan untuk cuba mengubah “stereotyping” dengan tanggapan salah kebanyakan orang-orang Amerika terhadap Islam.

whyislam1


Namun setiap yang baik tetap ada bangkangan. Terdapat juga di beberapa laman blog yang tidak senang dengan kempen yang dijalankan. Namun hasilnya dalam empat minggu kempen dijalankan, mereka telah mendapat lebih 600 panggilan telefon dan seramai 6 orang telah mengucap dua kalimah shahadah. Kempen itu kini telah dilanjutkan lagi.

Iklan-iklan ini terpampang pada sekitar 170 buah bas 10 kereta kabel.

Sama-sama kita mengucap syabas terhadap bersungguh mereka dan kita sama-sama doakan kejayaan mereka untuk mengubah persepsi salah orang ramai di Amerika Syarikat semoga lebih ramai yang memeluk Islam.

whyislam4

whyislam5


Malah berita terbaru melaporkan kini sudah banyak bandaraya lain di Amerika Syarikat [seperti Fort Lauderdale, Seattle, New York] turut serta dalam kempen yang sebigini -malah ada juga yang dalam bentuk “billboard”. Gambar ini dikatakan di lebuhraya Interstate 76 di Pennsylvannia.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter