Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Sunday, August 23, 2009

Topeng H1N1 - fakta atau auta

Kebanyakan rakyat M'sia mempunyai pandangan bahawa dengan memakai topeng tutup mulut boleh mencegah dari terkena virus H1N1 (N bukan Nongkon ya).

Alangkah silap besarnya mereka termasuk Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia. Virus adalah lebih halus dari kuman (germs atau bacteria). Ia tidak boleh dilihat di bawah mikroskop dan ia tidak boleh ditapis (non-filterable) dan ini adalah fakta. Virus hanya boleh dikesan melalui mikroskop elektron.



Jadi memakai topeng tu adalah fesyen zaman H1N1 dan jika virus tu terhinggap kat topeng ia akan lekat dan masuk juga ke rongga mulut atau hidung. Oleh kerana virus ini terlalu halus ia mungkin boleh meresap melalui segala pora-pora kita dan juga lubang2 yg. terdedah atau terbuka. Siapa yg. terkena jangkitan adalah atas kehendak Allah s.w.t. Oleh itu kita hendaklah perbanyakan mengambil wudhu', solat sunat, zikrullah, minta perlindungan dariNya dan membaca doa wabak yang disyorkan di sini.

http://www.muftins.gov.my/files/doa.jpg

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter