Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Tuesday, October 20, 2009

16 Sept,Cuti Umum - DS Najib Tiru Idea Pakatan Rakyat

YANG LAMA:

Seberang Jaya 31 Ogos

Dato Seri Anwar telah mengumumkan dalam ceramah bersempena meraikan kemenangan parlimen Permatang Pauh bahawa Malaysia sebagai sebuah negara yang merdeka harus mempunyai 2 peristiwa penting iaitu pada tarikh 31 Ogos dan 16 September sebagaimana kebanyakan negara-negara lain seperti India misalnya.

Ini adalah kerana tarikh 31 Ogos tarikh merdeka yang di lancarkan oleh Al Marhum Tunku pada ketika itu belum melibatkan pembentukan negara Malaysia yang sebenarnya. Hanya pada 16 September barulah penyertaan semua negeri-negeri di Malaysia ini disatukan pada 16 September ,maka kerana itu perayaan bulan kemerdekaan bagi negeri-negeri dibawah Pakatan
Rakyat haruslah dilakukan bermula pada 31 Ogos hingga 16 september di mana ianya adalah simbol kepada kemerdekaan negara Malaysia yang hakiki dan muktamat.

Beliau berucap sebelum menamatkan ucapan di majlis jamuan meraikan petugas-petugas dan penyokong Pakatan Rakyat yang memenangkan pilihanraya kecil Permatang Pauh 26 Ogos baru-baru ini.

“Saya ingin menyebut disini 31 Ogos adalah tarikh keramat bagi kita tarikh kemerdekaan, 16 September adalah terikh penting dalam negara kerana ianya kemerdekaan satu negara Malaysia merdeka bersama –sama. Oleh demikian saya syorkan semua sambutan kemerdekaan di semua negeri Pakatan Rakyat, kita mula gegar kemerdekaan dari Semenanjung , Sabah , Sarawak kita sambut cuti awam pada 16 September. Maknanya kita angkat kawan-kawan kita dari Sabah Sarawak. 31 Ogos dan 16 September.”

Petikan ucapan DSAI semasa sambutan kemenangan dan kemerdekaan negara tahun lepas di Pulau Pinang.Ianya turut dihadiri oleh semua pimpinan PR di Pulau Pinang dan diumumkan tentang konsep cuti 16 September.

YANG BARU:

Malam itu juga di umumkan bahawa akan ada sesuatu yang akan berlaku pada 16 September.Hari ini DS Najib telah mengumumkan bahawa 16 Sept adalah cuti umum bagi tahun hadapan.

Nampaknya idea pembangkang ini banyak yang di ciplak...cuba anda senaraikan?????

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter