Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Monday, March 1, 2010

Raja Sesumpah

Akhbar Sinar hari ini telah melaporkan kenyataan raja sesumpah Ezam yang terus mempersoalkan tentang kredibiliti DS Anwar dan juga PAS, terutamanya Tuan Guru Nik Aziz. Beliau berkata demikian selepas program ceramah royalti minyak di Bachok, Kelantan. Meski pun ceramah tersebut merupakan program penerangan anjuran Umno tentang royalti minyak, namun seperti yang berkali-kali saya perkatakan bahawa Ezam raja sesumpah ini tidak akan senang hatinya jika tidak menfitnah DS Anwar. Begitulah perangai budak muda ini yang telah meletakkan dirinya setaraf dengan `pencacai dan pelacur murahan' Umno.

Kita akan menghormati Ezam sekiranya beliau berupaya memberikan fakta atau bukti terhadap apa jua tuduhannya terhadap DS Anwar dan juga PAS. Tetapi, sehingga kini Ezam hanya pandai menyalak umpama anjing kelaparan. Setiap tuduhannya terhadap DS Anwar hanya lahir dari mulut busuknya semata-mata dengan andaiannya yang lahir dari jiwa yang kotor. Beliau berkata DS Anwar hanya ingin memperalatkan PAS untuk membela dirinya dari tuduhan liwat. Tidakkah beliau tahu bahawa Tuan Guru Nik Aziz dan juga Presiden PAS bukan pemimpin seperti Umno yang buta hati dan jahil itu. PAS mempunyai kepimpinan yang kebanyakannya bertaraf Ulamak dan mereka tahu apa yang Islam ajar dengan tuduhan liwat ke atas DS Anwar itu.

Sewaktu DS Anwar dipecat serta diaibkan dengan fitnah liwat yang pertama dahulu, Almarhum Us Fadzil Noor yang menjadi Presiden PAS ketika itu adalah orang pertama yang menemui DS Anwar di rumahnya. Bukan DS Anwar yang memohon simpati kepada beliau, sebaliknya Presiden PAS sendiri hadir untuk menunjukkan bahawa PAS tetap menentang kezaliman ke atas sesiapa pun hatta DS Anwar ketika itu adalah bekas Timbalan Presiden Umno. Ini hujah untuk menunjukkan bahawa DS Anwar tidak pernah memperalatkan PAS di atas fitnah yang menimpanya. Fitnah bodoh terhadap DS Anwar ini bukan sahaja mendapat simpati PAS, tetapi juga seluruh Ulamak Muktabar Dunia seperti Syeikh Yusof Qardhawi dan kebanyakan Ulamak Fekah Dunia. Mengapa Ezam raja sesumpah ini tidak menuduh DS Anwar ingin memperalatkan Ulamak terkenal dunia itu? Ini menunjukkan betapa busuk hati dan jiwa Ezam raja sesumpah yang tidak pernah senang apabila melihat DS Anwar tidak difitnah. Inilah manusia yang paling keparat dan hina sekali setelah beliau mengkhianati rakyat yang menyokongnya sebelum ini.

Ezam juga seolah-olah kagum dengan DS Anwar yang berjaya menyatukan PAS dengan DAP. Sememangnya Umno tidak akan senang dengan hubungan rapat PAS dengan DAP kerana apabila kedua-dua parti ini bekerjasama, Bn pasti akan berkubur dengan cepat. Ini terbukti di dalam Pilihanraya Umum yang lalu. Oleh kerana Ezam raja sesumpah telah menganut fahaman Umno yang sekular itu, maka tidak hairanlah Ezam juga akan sakit hati apabila PAS berbaik dengan DAP. Ezam tidak perlu berhujah dengan isu Negara Islam semata-mata untuk memecah belahkan Pakatan Rakyat kerana jika benar Ezam juga mahukan Negara Islam, mengapa Ezam memilih Umno yang beliau sendiri tahu Umno tidak pernah inginkan Negara Islam bahkan menentangnya? Ini satu bukti menunjukkan Ezam tidak pernah ikhlas terhadap agama yang dianutinya.

Ezam mesti buktikan DS Anwar pernah meminta PAS atau memaksa PAS untuk menggugurkan matlamat Negara Islam di dalam penyatuan PAS dan DAP. Apakah Ezam fikir jika PAS bersatu dengan Umno, matlamat Negara Islam akan tercapai? Mustahil akan tercapai, usahkan Negara Islam, isu rasuah pun Umno gagal mengatasinya kerana pemimpin-pemimpin Umno dipenuhi oleh golongan perasuah. Umno sendiri berkata bahawa Ketua Pemudanya terlibat rasuah termasuk juga KM Melaka sekarang. Bukti lain ? Ezam ada bukti kerana Ezam sendiri pernah pikul kotak-kotak rasuah pemimpin Umno berkenaan. Penyatuan PAS dengan DAP juga PKR lebih baik jika dibandingkan dengan penyatuan Umno bersama Bn.

Ceramah Ezam bersama beberapa pemimpin Umno di Bachok ternyata gagal untuk meyakinkan rakyat Kelantan bahawa Umno itu lebih baik daripada PAS. Gagal juga untuk meyakinkan bahawa Umno sebenarnya tidak menipu rakyat Kelantan dalam isu royalti ini. Oleh sebab itulah, rakyat Kelantan tidak lagi berselera untuk hadir di dalam mana-mana ceramah oleh Umno seperti yang telah dibuktikan di Bachok. /wfauzdin.blogspot.com

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter