Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Friday, September 26, 2008

Kaki Oh Kaki

Dalam kehidupan, ada berbagai spesis manusia yang boleh diklasifikasikan mengikut jenis-jenis KAKI mereka:

1. Ada KAKI BESI - yang tak boleh ditegur (big2 boss depa yang tak makan saman tu),

2. Ada KAKI BANGKU KAYU - yang tak cukup pelajaran, ajar macam mana pun memang depa tak boleh nak pandai (golongan yang tak cukup ilmu tapi nak jadi pemimpin),

3. Ada KAKI PLASTIK - yang bermuka ‘plastik’ yang suka berpura2 baik depan orang tapi di belakang kita, mak aih…mengalahkan perangai lanun2 Somalia tu….(banyak juga terdapat di kalangan mereka termasuklah di kalangan boss2 mereka)

4. Ada KAKI “AYAM” - yang suka berkokok tak kira masa yang suka mencanang2kan kebaikan diri sendiri dan mencari2 kesalahan orang lain (cthnya: ayam2 yang nak bertanding dalam parti cap ayam bulan Disember ni)

5. Ada KAKI KACA - yang sekarang kedudukan mereka boleh dikira sudah hancur lebur bagai kaca yang terhempas dan menunggu masa sahaja untuk dimuziumkan dari persada politik tanahair (cthnya: si Najib TPM walaupun kununnnya (suranggani’s style) bakal dilantik sebagai PM, namun penerimaan rakyat terbanyak terhadapnya sangat rapuh dan goyah lebih2 lagi setelah beliau dibabitkan sama dalam skandal pembunuhan seorang wanita Mongolia yang sedang dibicarakan di mahkamah hingga ke hari ini)

6. Ada KAKI BODEK - yang hanya tahu membodek dan mengampu atasan2 mereka terutamanya untuk mendapatkan imbuhan2 projek dsb.

7. Ada KAKI TIDUR - yang selalu terlelap tak kira masa (cthnya: si Dollah PM yang terkenal dengan hobi beliau yang suka zzzzzz tu ).

8.Ada KAKI BOLA - ni sume orang dah tau dah.

Dan banyak lagilah kaki2 yang lain yang tak payahlah aku sebut semuanya untuk menggambarkan betapa ‘meriahnya’ dengan aneka jenis kaki mereka sehinggakan rakyat pun sudah naik muak dan jelak bila melihat kaki2 ini sibuk dok jaga kaki2 mereka sendiri sedangkan kaki2 rakyat jelata sudah menjadi semakin kurus dan hampir2 tinggal tulang saja sekarang ni. Inilah bahana yang terpaksa dipikul rakyat jelata kerana membenarkan kaki2 yang semakin bertambah kegemukannya itu untuk merampas hasil2 mahsul milik rakyat demi kekenyangan perut mereka dan kaki mereka semata2.

Akhir kalam, semoga hangpa jangan lupa basuh kaki sebelum tido nooo…

1 comment:

Anonymous said...

satu lagi kaki=kaki sendiri=kalau kita rukuk mata akan tertumpu tmpt sujud dan kekaki sendiri.ertinya nampak keburukan kita sendiri dan tak nampak kaki orang.wallahualam.minal aidil walfaizin.

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter