Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Wednesday, November 26, 2008

Siapa Lebih Rasuah..???

Walaupun Dr Mahathir mengakui rasuah berlaku ketika beliau menerajui Umno, tetapi beliau menyifatkannya tidak seburuk rasuah politik di dalam Umno pada masa ini.

"Ya, memang pun semasa saya dahulu sudah ada politik wang.

"Tetapi peristiwa sogokan secara terbuka dan besar-besaran sehingga ramai dalam masyarakat pandang jijik akan politik Umno tidak berlaku dahulu.

"Tidak pernah terjadi yang Presiden parti didakwa terlibat dengan politik wang melalui laporan kepada polis dan Badan Pencegah Rasuah (BPR)," katanya.

4 September lalu, bekas exco Pemuda Umno, Datuk Mazlan Harun membuat laporan kedua kepada (BPR) berhubung dakwaan rasuah membabitkan Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Najib sendiri.

Menjelaskan lebih lanjut tentang betapa buruknya rasuah politik di dalam Umno hari ini, Dr Mahathir berkata, tidak pernah Lembaga Disiplin parti itu menerima sehingga 900 laporan berkenaan politik wang.

"Tidak pernah BPR terima banyak laporan rasuah untuk pencalonan bagi jawatan dalam Umno," katanya.

Dr Mahathir mengingatkan, "membuat alasan bahawa dulu pun ada rasuah tidak menghalalkan rasuah sekarang, terutamanya rasuah terbuka dan besar-besaran".

Beliau seterusnya mengingatkan, hari ini di mana-mana juga rakyat bercakap tentang rasuah dalam pencalonan kepimpinan Umno. "Dahulu rakyat/pengundi tidak anggap Umno sebagai parti pimpinan perasuah seperti hari ini," katanya.

Rasuah...Dulu,Kini dan Selamanya....rakyat gak yang pening lalat...huhuhu

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter