Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Friday, December 26, 2008

Kelapa Sawit



Kira-kira 25,000 pekebun kecil kelapa sawit di negeri ini terdedah kepada risiko dikategorikan sebagai golongan miskin apabila hanya mampu meraih pendapatan RM400 sebulan seorang akibat kejatuhan harga komoditi itu.

Pengerusi Jemaah Pengarah Peladang Johor, Mohd. Yusof Mohd. Salleh berkata, harga kelapa sawit yang sebelum ini pernah mencecah hingga RM740 setan kini merudum kepada kira-kira RM200 setan sejak Oktober lalu.

“Sebelum ini, pekebun kecil memperoleh pendapatan antara RM600 hingga RM1,000 sebulan namun kini mereka hanya dapat antara RM300 hingga RM400 sebulan.

“Ini dengan jelas boleh menyebabkan peladang kelapa sawit dikategorikan sebagai fakir miskin kerana pendapatan mereka berada di bawah garis kemiskinan yang ditetapkan kerajaan,” katanya kepada wartawan di sini hari ini.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter