Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Monday, November 17, 2008

Kisah Bogel...???

Pagi jumaat aku beli akhbar Sinar Harian... terkejut baca tajuk berita atas - Reformis Ancam Bogel Depan MB. huwaaa... ini satu perkembangan yang mem"belakang"kan..!

Aku ingat reformis pro UMNO, tengok pada gambar, rupanya reformis pro Pakatan Rakyat... ops... Pakatan Rakyat ke? dalam gambar ada sorang pakai baju berlambang PKR... (namanya Ramlan kalau tak silap aku).

Ape punya turrr... nak bogel? bogel lah? kalau dah rasa kamu (baca "reformis") tu tak de "kemaluan", teruskanlah berbogel... aku cabar kamu-kamu (baca "reformis") yang cabar MB selangor..! bila nak bogel... maklumkan dulu dekat aku... aku pasti datang dengan kamera yang dicas secukupnya, memory kad yang punya storage besar (ini satu sejarah, aku tak kan sia-siakan) dan juga beberapa peralatan yang aku fikirkan sesuai untuk mendapat shoot menarik (beberapa ekor kera sebagai "gadget" atau pelakon tambahan mungkin menarik kan?).

Untuk apa nak berbogel? alasan kamu-kamu (baca "reformis")- kerajaan selangor membuat tindakan yang tidak menguntungkan rakyat... jadi apa untungnya berbogel? menunjukkan kemaluan dikhalayak ramai itu perkara yang menguntungkan kah? (mungkin ini satu bentuk perniagaan baru)

Lihat pada isu yang dibawa oleh kamu-kamu (baca "reformis") - kenaikan sewa rumah PPRT daripada RM124 kepada RM250.

Nampak macam betul apa yang kamu pejuangkan... tapi (ada tapi)... baca di [sini]. aku quot sedikit untuk rujukan - "Golongan yang benar-benar tidak berkemampuan, iaitu mereka yang mempunyai pendapatan isi rumah kurang daripada RM1500 sebulan dan golongan kurang upaya (OKU) akan diberi bantuan untuk menyelesaikan masalah bayaran sewa mereka," kata kenyataan Pejabat Menteri Besar Selangor hari ini.

Menurutnya, permohonan bantuan boleh dibuat melalui Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor yang terletak di Tingkat 5, Podium Utara, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

Jadi apa masalahnya?kalau rasa anda tergolong dalam golongan yang disebutkan tadi, mohon saja bantuan tersebut... lepas mohon, kalau layak tetapi dinafikan hak kamu oleh kerajaan selangor, barulah menyalak..!

Dah pergi pada sumber berita sebenar? dah pergi melawat dan cuba buat inventory ditempat-tempat yang dimaksudkan?

Ada kawan yang menetap disana, gajinya entah berapa aku tak pasti... tapi mampu mempunyai sebuah kereta waja yang dibeli secara ansuran... bukan waja 2nd hand kawan... waja baru... (berapa agaknya instalment bulanannya?)... ada jugak jiran-jiran yang dikatakan kurang berkemampuan tetapi mempunyai sebuah kereta kancil dan jugak sebuah kereta wira...

Layakkah mereka-mereka diatas mendiami tempat tersebut? aku rasa lebih ramai lagi yang gajinya lebih kecik dan juga tak punya kenderaan tetapi menyewa rumah yang sewanya jauh lebih mahal dari sewa rumah diatas... jadi siapa yang lebih layak kalau begitu?

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter