Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Saturday, December 6, 2008

Harga Minyak Turun Income Negara Pun Merudum


"
 PakLah akhirnya mengaku bahawa kemungkinan pendapatan negara terjejas akibat penurunan harga minyak dunia. Sebenarnya memang sudah sah pendapatan negara akan terjejas akibat penurunan harga minyak ini. Kenapa nak bermungkin-mungkin lagi?

Kita semua tahu bahawa selama ini kerajaan bergantung penuh kepada pendapatan minyak dan Petronas sebagai sumber kewangan utama.

Kemewahan dari hasil minyak ini pula dibelanja sesuka hati. Siapa akan lupa bagaimana gaji okestra yang berjumlah setengah juta ringgit dibayar oleh petronas.

Selain itu, banyak hasil petronas telah dibazirkan oleh kerajaan.Kini kerajaan baru menyedari kejatuhan pendapatan akibat kejatuhan harga minyak dunia.Untuk itu rakyat diingatkan akan kemungkinan beberapa peruntukan penting dipotong dan mungkin rakyat akan diminta berkorban untuk kerajaan lagi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter