Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Saturday, February 21, 2009

MB Selangor Dedah Penyelewengan Khir Toyo



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini mendedahkan tiga penyelewengan Datuk Seri Khir Toyo ketika memimpin negeri itu.


Penyelewengan berkenaan membabitkan tindakan cuba mengelak cukai, menukar sistem perakaunan anak syarikat kerajaan negeri, dan pembelian apatmen di Makkah untuk tujuan yang meragukan.


Tan Sri Khalid berkata salahguna kuasa kedua yang dilakukan Khir Toyo ialah menerima hadiah jam tangan bernilai RM 150 ribu daripada Permodalan Negeri Selangor Berhad atau PNSB.


Selain itu, kata Tan Sri Khalid, Khir Toyo juga membuat pembelian apatmen di makkah untuk kegunaan beberapa anak Selangor yang terpilih sahaja dengan perbelanjaan lebih RM 9 juta.


Menteri Besar Selangor menegaskan siri pendedahan mengenai penyelewengan dan salahguna kuasa Khir Toyo dibuat bukan kerana hendak menutup mulut ketua pembangkang Selangor itu tetapi hendak mengingatkan beliau supaya menjaga mulutnya.


Beliau juga menyifatkan Khir Toyo sebagai pengacau kepada program pembangunan rakyat.

Tan Sri Khalid Ibrahim yang sebelum ini hanya mempertahankan diri daripada segala tomahan yang dibuat Khir Toyo kini bertindak kerana “kesabarannya ada hadnya.”


Beliau berkata Khir Toyo bukanlah insan yang layak untuk mencari khilafnya kerana ketua pembangkang Selangor itu sendiri bergelumang dengan rasuah dan salahguna kuasa sewaktu menjadi menteri besar selangor.


Menteri Besar yang juga Pengerusi Perhubungan Negeri Selangor berucap di Kem Bina Kemantapan, Agen Penerangan Selangor dan Wilayah Persekutuan di Carlton Holiday Hotel And Suite, Shah Alam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter