Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Monday, May 18, 2009

BN Tidak Bertanding Di Penanti

Barisan Nasional tidak akan meletakkan calon menentang PKR pada pilihanraya kecil DUN Penanti, kata pengerusinya Datuk Seri Najib Razak hari ini.

Ini kali pertama BN tidak menyertai sesuatu pilihanraya dalam sejarah parti itu. Datuk Seri Najib mengumumkan keputusan berkenaan selepas mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Kuala Lumpur yang berlangsung lebih dua jam.

Najib mendakwa keputusan itu kononnya bersandar kepada keinginan BN untuk memulihkan ekonomi dan mengutamakan khidmat kepada rakyat.

Namun pemerhati politik menolak alasan Najib itu dengan merujuk kepada kesungguhan UMNO-BN membazirkan dana awam dan membelakangkan suara rakyat di Perak untuk terus berpaut kepada kuasa meskipun mahkamah memutuskan Pakatan Rakyat masih kerajaan sah di negeri itu.

Mereka sebaliknya berpendapat keputusan BN hari ini menyerlahkan rasa khuatir Najib tewas kepada pembangkang pada satu lagi pilihanraya kecil. Barisan Nasional sebelum ini kalah di kesemua empat pilihanraya kecil di Semenanjung sejak pilihanraya umum Mac tahun lepas.

Tiga daripada pilihanraya kecil itu ditandingi oleh UMNO termasuk kerusi Parlimen Pematang Pauh yang disandang oleh Ketua Uumum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kerusi Penanti adalah dalam kawasan parlimen Permatang Pauh.

PKR meletakkan Timbalan Pengerusi Perhubungannya di Pulau Pinang, Mansor Othman untuk pilihanraya kecil itu pada 31 Mei. Hari penamaan calon ialah 23 Mei.

Beberapa calon bebas, sebilangan dipercayai ditaja oleh parti tertentu, dijangka bertanding pada pilihanraya kecil berkenaan.

Beberapa tokoh UMNO, termasuk mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamad sebelum ini berkata keengganan UMNO untuk bertanding di Penanti akan menjejaskan lagi moral ahli di akar umbi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter