Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Sunday, May 17, 2009

Siapa Takut ?

Soalan Siapa Takut ini sedang dijual. Ramai yang memberi jawapan yang tidak kena mengena dengan soalan. Orang-orang UMNO dari Presiden kebawah dengan tegas menyatakan mereka tidak takut menghadapi Pilihanraya semula bagi Negeri Perak. SPR pula telah menetapkan mulai sekarang penyokong yang akan mengiringi Calun kePusat Penamaan Calun akan dihadkan. Dipihak berkuasa keselamatan pula menyatakan mereka sentiasa bersedia kepada sebarang kemungkinan ini bermakna rakyat tidak perlu risau tentang keselamatan mereka.

Melalui penjelasan-penjelasan tersebut diatas jawapan kepada soalan yang diajukan (Siapa Takut?) masih belum ada siapapun yang berani menjawab. Didalam satu-satu peperiksaan jika jawapan diataslah yang diberi bagi menjawab soalan yang dimaksudkan maka keputusan peperiksaan tersebut bukan hanya meminta “resit exam” malah akan diminta “repeat course”. Ringkasnya ia memberi erti “lain yang disoal lain pula yang dijawab”.

Oleh kerana belum ada seorangpun (yang saya tahu) mahu menjawabnya biarlah saya sendiri (orang yang membuat soalan) menjawabnya. Sekurang-kurangnya untuk memuaskan hati saya sendiri. Berikut adalah jawapannya:

1. Jika diadakan Pilihanraya Semula diNegeri Perak ini Wakil-Wakil Rakyat BN yang telah berpenggal-penggal sebagai ADUN dan sebelumnya berpenggal-penggal pula sebagai Ahli Parlimen sudah tentu tidak disenaraikan. Jika diberikan juga bertanding maka slogan Rakyat didahulukan menjadi tidak relevant. Jawapannya Wakil-Wakil yang sedia ada yang TAKUT.

2. Jika Dewan Undangan Negeri dibubarkan sekarang iaitu kurang dari 3 tahun maka ini bererti ADUN yang baru menjadi Wakil Rakyat pada Penggal ini tidak akan dapat menikmati Pencen sepatutnya. Jawapannya ADUN-ADUN BN yang barulah yang cukup TAKUT.

3. Memandangkan kebangkitan parti-parti dalam Pakatan yang begitu memuncak kebelakangan ini besar kemungkinan keputusan Pilihanraya itu nanti 59 – 0 memihak kepada Pakatan. Jawapannya UMNO/BN TAKUT semasa PRU 13 nanti pengaruh mereka terus lenyap.

Sebenarnya banyak lagi jawapan boleh diberi. Tiga ( 3 ) jawapan ini sahaja sudah cukup untuk Score ” A “. Jadinya, kepada yang sentiasa bertanya mengapa susah sangat untuk dibubarkan Dewan Undangan Negeri Perak ini, saya berharap para pembaca sudah tahu sebab-sebabnya.

Akhir sekali semua ini adalah pendapat dan pandangan saya sendiri. Saya tidak menceduknya dari Obama, Ghandi ataupun Mandela.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter