Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Friday, May 22, 2009

Kisah Katak Puru dan Singa

Katak puru … yang tubuhnya menggelembong dengan kudis kudis buta bertemu dengan seekor singa yang juga merupakan teman karibnya.

Lalu katak berkata … “Wahai Sang Singa .. .sesungguhnya hamba tidak cantik di mata bintang lain. Kulit hamba berkudis dan menggelembong. Mata hamba pula terjojol keluar. Kulit hamba seperti metalik warnanya. Oleh itu hamba memohon untuk Tuan Hamba mengistiharkan hamba ini ‘cantik’ agar senang hati hamba bila berdepan dengan binatang lain kelak”

“Untuk apa kau mahu kan keputusan dari kami, sedangkan realitinya kamu adalah buruk”, Tanya Singa.

“Untuk sekadar menyedapkan hati hamba Tuan Hamba …. !”, kata katak lagi.

Maka .. mengenangkan si Katak adalah kawan karib nya selama ini maka Singa pun berkata., “Wahai binatang binatang di hutan sekelian … dengan ini Aku mengumumkan bahawa katak ini adalah bintangan yang sempurna, cantik, comel, licin kulit dan handsome.”

“Terima kaseh Tuan Hamba “, kata katak.

“Hamba akur dengan kenyataan Tuan Hamba.”, kata katak keluar melompat lompat sambil bersiul senang hati.

Singa geleng kepala dan berkata .. “Heheh .. ini macam pun ada ka?”

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter