Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Monday, April 6, 2009

Orang Asli Menyokong

Harapan orang Asli pada nizar cukup tinggi. Lihat saja catatan di Al Husseyn, bagaimana mereka datang dari jauh "Nak jumpa dengan Menteri Besar".



Saya sempat bertanya kepada salah seorang daripada mereka, namanya Alang Apok, Tok Batin dari Sungai Sainju Simpang Pulai, Kampung Kepayang.

"Apa hal tujuan datang kemari?" tanya saya kepadanya.

"Nak jumpa dengan Menteri Besar," jawabnya dengan wajah yang nampak jelas ceria.

"Kenapa?" Saya bertanya lagi dengan penuh minat.

"Ada janji nak jumpa dengan dia," jawabnya sambil senyum tanda gembira.

Tentulah gembira kerana ada janji nak bertemu dengan MB Perak. Tapi ramai-ramai ni apa halnya? Persoalan tersebut masih belum mendapat jawapan dari Tok Batin ini. Lalu saya ajukan lagi pertanyaan kepadanya :

"Ada masalah apa?"

"Banyak masalah, perumahan , jalan raya , api... macam-macam..."

Seterusnya, ada perjumpaan pada bulan Mei , dan mereka sangat gembira.

Mereka sangat gembira kerana dapat bersemuka dengan seorang Menteri Besar yang selama ini tidak pernah mereka mimpikan.Cik Tijah kelihatan berdiri disebelah kanan.

Tidak hairan kalau Nizar dapat 100% undi orang asli di BUkit Gantang.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter