Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Sunday, December 7, 2008

Tragedi



Simpati dan takziah kepada mangsa dan keluarga m
angsa dalam tragedi tanah runtuh Bukit Antarabangsa semalam. Tragedi tersebut telah menyebabkan kematian empat orang dan kehilangan tujuh orang penduduk setakat ini.

Sebanyak 14 kediaman telah ranap dan dianggarkan 5,000 lagi penduduk sekitar dalam keadaan bahaya. Notis untuk mengosongkan kediaman telah dibuat termasuklah penghuni kondo berdekatan.


Bukan menentang pembangunan tetapi pembangunan mesti mengambil kira semua faktor terutamanya keselamatan dan bukan keuntungan pihak tertentu semata-mata. Tragedi di Bukit Antarabangsa jelas memecahkan mitos pembangunan yang sering digempar gempurkan oleh pihak pemerintah.

Tragedi tersebut berlaku bukan semata-matanya disebabkan oleh cuaca buruk dan hujan lebat pada awal pagi hari Sabtu, tetapi ini adalah bukti kegagalan pemerintah yang banyak meluluskan projek perumahan di lereng bukit walaupun selepas tragedi Highland Towers tanpa mengira keselamatan penduduk.
Tetapi ini bukan masa nya kita saling tuduh menuduh siapa yg lebih baik & bagus dalam mengurus. Inilah waktu dan ketika, kita yg dipanggil Malaysian berganding bahu membantu pada mereka yg memerlukan.

Bagi mereka yang ingin menghulurkan bantuan ataupun menjadi sukarelawan, khususnya mengawasi keselamatan pada waktu malam, sila hubungi pada talian 019-2952065 atau 017-6030093 dan 019-243657.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter