Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Tuesday, March 24, 2009

Altantuya: Kebenaran yang amat nyata

" Ketika membaca akuan bersumpah Bala yang pertama, ternyata betapa detailnya urutan peristiwa yang dijelaskan Bala sehinggakan mustahil beliau boleh mereka cipta plot yang berlaku sebegitu rupa. Terasa kebenaran dalam setiap kenyataan yang dibuatnya bilamana terbaca pula laporan sebuah akhbar dari Peranchis yang menyingkapkan pengakuan Sirul bagaimana dia menjalankan proses pembunuhan itu. Memo yang ditulis oleh Altantuya juga sangat konsisten dengan cerita Bala dan Sirul. Mari kita sama-sama menyingkap kembali apa yang ditulis Bala dalam akuan bersumpahnya pada Julai 2008 yang lalu;

1. On the 09.10.2006 I received a phone call from Abdul Razak Baginda at about 9.30 a.m. informing me that Altantuya was in his office and he wanted me there immediately. As I was in the midst of a surveillance, I sent my assistant Suras to Abdul Razak Baginda’s office and I followed a little later. Suras managed to control the situation and had persuaded Altantuya and her two friends to leave the premises. However Altantuya left a note written on some Hotel Malaya note paper, in English, asking Abdul Razak Baginda to call her on her handphone (number given) and wrote down her room number as well.


2. Menurut memo Altantuya pula; "He send his two Indian men to follow me, one of them Suraj (K. Suras) Kumar, he (has) been coming to my hotel room every morning around 5am and knocking (on the) door, trying to scare me."


Nampak tak konsistennya apa yang dicatatkan oleh Altantuya dengan yang diceritakan Bala? Dua orang India yang dinyatakan Altantuya itu adalah Bala dan K.Suras!

3. Bala menyatakan lagi ; "After talking to Aminah for about 15 minutes, a red proton aeroback arrived with a woman and two men. I now know the woman to be Lance Corporal Rohaniza and the men, Azilah Hadri and Sirul Azahar. They were all in plain clothes. Azilah walked towards me while the other two stayed in the car.


4. Azilah asked me whether the woman was Aminah and I said ‘Yes’. He then walked off and made a few calls on his handphone. After 10 minutes another vehicle, a blue proton saga, driven by a Malay man, passed by slowly. The drivers window had been wound down and the driver was looking at us.

Kenyataan ini pula konsisten dengan cerita Sirul yang didedah kan oleh Liberation, akhbar Peranchis ,
"Pada 19 Oktober 2006, jam mendekati 9 malam, dua orang pegawai polis Cawangan Khas, Azilah Hadridan dan Sirul Omar, dihantar ke hadapan rumah Baginda di mana Altantuya menjerit dan berteriak. Mereka mendapat arahan “meneutralkan perempuan Cina itu.” Mereka menculiknya dan membawanya sejauh sepuluh kilometer dan menembaknya beberapa kali. "


Kesimpulannya akuan bersumpah pertama Bala itu memang sangat konsisten dengan bukti-bukti lain yang ditampilkan. Bila tidak ada percanggahan bermakna apa yang dinyatakan Bala itulah yang benar, yang sememangnya berlaku. Bermakna kenyataan Bala tentang penglibatan orang-orang tertentu itu adalah benar dan tepat sekali! Ternyata jenayah ini tidak dilakukan dengan sempurna sehinggakan kita yang mengikuti setiap perbincangan, perbicaraan, membaca tulisan tangan Altantuya, tidak dapat lari dari mengetahui bahawa orang-orang itu memang terlibat!


Waalahualam bissawab..

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter