Modal sekali tapi $$$$....masyukkk.

Peluang baik dan mampu milik....

Sunday, March 22, 2009

Bicarakan Ali Rustam Di Mahkamah

Rakyat marhaen bukan menyokong Pakatan Rakyat secara membabi buta. Khabar terkini yang saya dengar YB Fairus telah pun meletak jawatan secara bermaruah…

Salah satu kebaikkan yang ditawarkan oleh Pakatan Rakyat yang tiada pada BN ialah kerajaan yang telus. Ini bermaksud walaupun seseorang itu pemimpin tertinggi Kerajaan sekiranya dia didapati melakukan kesalahan contohnya rasuah dia akan dihukum mengikut peruntukan undang-undang negara tanpa ada pengecualian.

Tidak seperti BN yang mana Ketua Menteri Melaka telah didapati melakukan kesalahan politik wang atau nama lainnya ‘Rasuah’, tetapi masih diberi kebenaran untuk terus mentadbir negeri Bersejarah tersebut. Bila rakyat minta beliau letak jawatan, tanpa rasa malu, dia tanya soalan bodoh pada rakyat.

“Kenapa Anwar Ibrahim masuk penjara boleh jadi ahli parlimen, kenapa Lim Guan Eng masuk penjara boleh jadi Ketua Menteri Pulau Pinang?”

Kalau macam tu mari kita jawab beramai-ramai :

“Kalau macam tu Dato’ Ali serah lah diri pada mahkamah supaya boleh dibicarakan. Kalau didapati bersalah sila masuk penjara macam Anwar dan Guan Eng, pastu bila keluar barulah aktif semula dalam politik… boleh?????”

Dan yang lebih kelakar Pengerusi Lembu SPRM si Ahmad Said bertegas menyatakan Ali tidak melakukan jenayah rasuah. Cakap berbelit-belit menggalahkan biawak. Kes lembu yang membabitkan Menteri Besar Selangor dulu walaupun sudah jelas ianya amal jariah dan direstui oleh Sultan Selangor, dia keluarkan kenyataan yang diluar bidang kuasa sendiri. “Ada bukti kukuh”, kononnya!!! Semuanya disebabkan MB Selangor bukan dari UMNO. Kalau puak UMNO, walaupun beribu-ribu kes dilapor…. jawapan yang keluar dari mulut Ahmad - “Tiada kes”.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

JMD dlm kenangan...sebelum berhijrah ke Arab Saudi....tapi kini kau telah tiada.Al Fatehah.

Family Day 2009-Part 1

Family Day 2009-Part 2

Wedding 10052009

Aksi Figo Jr. & Kenit

Retro Yang Penuh Dengan Cerita

My Family Album

LIFE GOES ON.....

Cerita Dalam Gambar


Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Tempat Jatuh Lagi Di kenang

Aku & CCR dulu2

Aku & CCR dulu2

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Penuh nostalgia...konvoi dri Klang ke JB....mane agaknye kawan2 aku ni yek ??.Aku yg no.3 dri kiri.

Currency Converter